Sarajevo - Reisverslag uit Sarajevo, Bosnië en Herzegovina van Kimberly en Steef - WaarBenJij.nu Sarajevo - Reisverslag uit Sarajevo, Bosnië en Herzegovina van Kimberly en Steef - WaarBenJij.nu

Sarajevo

Door: kimberlyenstefanie

Blijf op de hoogte en volg Kimberly en Steef

15 Juli 2012 | Bosnië en Herzegovina, Sarajevo

Hello iedereen,
Hier weer een nieuw verslag.Dit maal vanuit Sarajevo, jaja we hebben het eindelijk gehaald! Na drie dagen Višegrad, gingen we voor de derde poging naar Sarajevo. Een uur te laat, maar met een luxe bus met airco. De rit was heel mooi. Langs hoge bergen, helblauwe rivier, boeren dorpjes en ontelbare veel tunnels.

Na twee dagen rust is Stefanie nog niet helemaal kiplekker. In deze temperaturen is het gewoon niet verstandig om op dezelfde voet verder te gaan. Stefanie heeft dan ook besloten om terug naar Nederland te gaan. Voor een verdere medische checkup. Ik zal mijn reis buddy missen. Maar nu halverwege de reis, heb ik besloten om alleen verder te reizen.

En toen.. Sarajevo. Wat een cultuur shock! De moskeen is het eerste wat opviel, tientale steken boven de stad uit. We wanen ons in een middeleeuwse Ankara. Heel anders dan steden als Belgrado/ Boedapest. Een stad met heel veel kerken synagogen en Moskeeën. Ons hostel ligt in de Turkse wijk, heel oud en aftands, maar met een vriendelijke staff. Morgen ochtend vroeg vliegt Stefanie terug naar Amsterdam. En dinsdag ga ik solo verder naar Mostar.

Veel liefs,
Kimberly

• 15 Juli 2012 - 15:55

Nadja:

Wat jammer voor Steef! :( Geniet nog even lekker van vooral het weer daar Kimberly. Hier suckt het zwaar. en ook van de mooie omgeving natuurlijk.

• 15 Juli 2012 - 16:11

Anneloes:

Steef wat naar voor je! Beterschap! Stoer om te beslissen terug te gaan. En ook stoer van Kimberly om door te reizen. Gelukkig ben je een ervaren reizigster:) Succes en sterkte en plezier en goede vlucht naar huis,

xx

• 15 Juli 2012 - 18:25

Rianne:

Hé lieve Steef, kop op! Was een heel moeilijke beslissing, I bet, maar je hebt toch evengoed al een hoop gezien in die anderhalve week. Ik zie jou morgen!
    En Kimberly, zo jammer voor jou ook.. maar ik wens je nog 2 hele goeie weken toe in de Balkan, en Take care!
    Prachtige foto's, meiden :) xxx