Heftige Mostar en eerste indruk Dubrovnik - Reisverslag uit Dubrovnik, Kroatië van Kimberly en Steef - WaarBenJij.nu Heftige Mostar en eerste indruk Dubrovnik - Reisverslag uit Dubrovnik, Kroatië van Kimberly en Steef - WaarBenJij.nu

Heftige Mostar en eerste indruk Dubrovnik

Door: kimberlyenstefanie

Blijf op de hoogte en volg Kimberly en Steef

21 Juli 2012 | Kroatië, Dubrovnik

Zdravo,

Het laatste verslag eindigde in Sarajevo. Voor mijn gevoel al weer lang geleden maar dat valt natuurlijk wel mee. Maandag is Stefanie heel vroeg op het vliegtuig richting Nederland gestapt. En dinsdag heb ik de bus gepakt naar het zuiderlijker gelegen Mostar, Herzegovina. Van te voren had ik niet echt ingelezen over Mostar. Na een mooie treinrit langs wederom rivieren,bergketens en meren.

Via internet had ik al een hostel geboekt. En wat voor en hostel, zo fijn, luxe. Noem vers ontbijtjes en zelf gemaakte ijsthee. Mostars :) , grootste atractie is de brug Stari Most, die dateerd uit 1566. Tijdens de oorlog is die door het kroatische leger vernietigd. Inmiddels is hij weer gerestaureerd en is het weer de eye catcher van de stad. In tegenstelling tot Sarajevo is hier heel veel gevochten. Veel gebouwen zijn nog nog niet vervangen en staan tussen nieuwe gebouwen in. Bijvoorbeld de sniper building. Een voormalige bank gebouw waar vandaan op de bevolking geschoten werd. Als toerist kan je het gebouw beklimmen Heel heftig en vervallen met overal kogels op de vloer. Ik kreeg ook nog een hoogtevrees aanval, via de trap zonder leuning 5 verdiepingen hoog, zie foto.

Mijn hostel staat bekend om hun toers, helaas voor mij ging die van woensdag niet door, maar met een extra nacht ben ik toch op de toer van donderdag meegeweest. 12 uur lang door Mostar en omgeving, met een adhd, maffe, crazy tourgide. Veel moois gezien, oa watervallen, verlaten gebombardeerde stad, bedevaartsoorden. De gids wist heel veel over de omgeving en de oorlog te vertellen. In zijn bus die hij girlfriend noemt met dicso licht en knoei harde balkan muziek. Een hele toffe inrukwekkende ervaring. Gister (vrijdag) ben ik naar Dubrovnik, Kroatie gereisd. Met de hoekandatookanders flinke balkan vertraging. Eerste indruk: super mooie stad, enorm toeristisch. Volgende keer meer. Beach is calling maar eerst even een ontbijtje scoren.

Tot snel, volgende keer vanuit montenegro,
Xx Kimberly

  • 22 Juli 2012 - 18:47

    Carla:

    MOOOIE fotó's!!!! Komt die leuke gids ook mee terug???? kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kimberly en Steef

Actief sinds 03 Juli 2012
Verslag gelezen: 511
Totaal aantal bezoekers 10502

Voorgaande reizen:

04 Juli 2012 - 29 Juli 2012

Calendar girls on balkan tour

Landen bezocht: